6 Eylül 2012 Perşembe

boraltan koprusu siiri

BORALTAN KÖPRÜSÜ ŞİİRİ
Murat Darga

BORALTAN KÖPRÜSÜ AĞIT ŞİİR
boraltan bir köprü, 

aşar geçer aras’ı,
yuğsan aras suyuyla, 
çıkmaz yüzün karası.

karası, karası, 
merhamet fukarası,
karası, karası, 
merhamet fukarası.

düşman bekler karşıda, 
önüne kattı beni,
can alınan çarşıda, 
kardeşim sattı beni.

dönüp seslendim geri, 
merhametsiz birine,
beni siz vursaydınız, 
şu gavurun yerine.

Ağıt Şiir:Murat Ümit Darga
şiirinin yayınlanmamış son kısmı 
Bu imiş meğer istirahat
Yordum kadere kısmete.
Uyusun şimdi rahat rahat .
Deyin öldüğümü İsmete.
ilgili link.
BORALTAN KÖPRÜSÜ
Sözleri Murat Darga müzik Esat Kabaklı yalnız türküler,göç
Folk Müzik center. 2002-cd kaset yayınlanma tarihi.

Boraltan köprüsü şiir
BORALTAN KÖPRÜSÜ
Boraltan Köprüsü Esat Kabaklı cd
WİKİPEDİ BORALTAN ESAT KABAKLI
boraltan köprüsü hikayesi meselesi hakkında yazılar boraltan köprüsü şiir ağıt.
Boraltan Köprüsü olayını 90 lı yıllarda bir kitapta okumuştum  1998 yılında şiirleştirdim.Daha sonra 2002 yılında sayın Esat Kabaklı bey Boraltan Köprüsü şiirimi besteleyerek okudu o zamanlar çok ilgi çekmesede şiirin Esat bey tarafından okunması sayesinde olay hakkında insanlarımız fikir sahibi oldular.O tarihlerde googlea boraltan köprüsü yazınca ilk sırada Tevfik Koraltanın adı çıkıyordu yani google bile bu sayede Boraltan Köprüsü olayını hafızasına kaydetti.
Ne yazık ki şeref dolu tarihimizde böyle acı ve utanç veren olaylar da olmuş günümüzde bir daha tekrarlanmaması dileğimdir.Bu günlerde olayın güncel hale gelmesi üzerine googleda bir araştırma yapınca muhteşem bir yazı dizisiyle karşılaştım olay ayrı bir olay mı bilemem belkide bu yazı dizisindeki ayrı bir boraltan köprüsü faciasıdır ben doksanlarda bu olayı okumuştum bir kitapta ve bir şiirim daha vardı bu olayla ilgili yayımlanmış 1998 yılında basılmış Kahraman Irkıma Şiirler adlı kitabımda. M.Darga
aşağıdaki linke tıklayıp bu değerli araştırmayı okuyunuz

KADİR DİKBAŞ BORALTAN KATLİAMI
etiketler.
boraltan köprüsü şiiri yazarı kim?Boraltan köprüsü şiiri ne zaman yazıldı.Boraltan köprüsü ağıtı boraltan köprüsü yazan murat darga yalnız türküler  göç boraltan köprüsü söz yazarı şiir güfte m.darga müzik esat kabaklı cd kaset boraltan köprüsü şiirinin söz yazarı kimdir?başbakanın okuduğu ağıt şiir,boraltana ağıt.mecliste boraltan köprüsü şiiri,ığdır azeri ağıtları,Azerbaycan Türklerine boraltan şiiri yazan şair.boraltana ağıt yazan murat darga,boraltan köprüsü şairi murat darga boraltan köprüsünü kim yazmı,şairi kim,boraltan kimin şiiri kime ait.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder